تبلیغات
بهینه سازی سئو رایگان سایت - متا تگ های مهم در سئو
 
درباره وبلاگ




مدیر وبلاگ : س قربانی
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
بهینه سازی سئو رایگان سایت
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
چهارشنبه 1 مهر 1394 :: نویسنده : س قربانی

Page Title

طول عنوان صفحه به عنوان مهم­ترین عامل در صفحات وب در نظر گرفته می­شود، به تازگی برسی هایی بر روی تگ عنوان انجام شده است. نتایج جدید مشخص کرده است که طول عنوان صفحه به ۷۰ کاراکتر محدود نمی­شود، بلکه به اندازه عرض پیکسل مرتبط است. همچنین می­توانید آزمایش انجام شده بر روی تگ عنوان با بیش از ۷۰ کاراکتر را مشاهده کنید.(لینک دارد) در بین مطالب نویسنده های تازه کار عناوین بسیار طولانی دیده­ام که در نتایج جستجو اغلب خرد شده و یا توسط الگوریتمی با توجه به بیشترین تطابق با متن برای نمایش، کوتاه شده است.

لازم نیست شما پهنای پیکسل موضوع خود را اندازه گیری کنید، بهترین کار این است که شما متنی که انتخاب می کنید کمتر از ۷۰ کارکتر باشد و سعی کنید کلمات کلیدی را در آن استفاده کنید.

<title>Up to 70 Characters of Keyword-relevant text here</title>

  Meta Description

اگر وبسایت شما تجاری است از meta description به عنوان شعار وبسایت خود می توانید استفاده کنید. در تحقیقاتی که iacquire و SurveyMonkey انجام داده اند متوجه شده­اند که ۴۳ درصد افراد با توجه به شرح meta description بر روی نتایج جست و جو کلیک کرده اند و وارد وبسایت شده اند. دورانی که در این متاتگ فقط کلمات کلیدی را لیست می­کردند و فقط عنوان «وب­سایت رسمی » را داشتند گذشته است. در این متاتگ سعی کنید کلمه کلیدی در آن استفاده شود و هدف اصلی از این متاتگ این است که نظر کاربر را جلب کند. با استفاده از این متاتگ به کاربران این جازه را بدهید که آنچه را انتظار دارند در مورد وبسایت شما بدانند، و  متقاعد شوند که بر روی وبسایت شما کلیک کنند.

طول meta description باید کمتر از ۱۵۵ کاراکتر باشد.

<meta name=”description” content=”155 characters of message matching text with a call to action goes here”>

 Authorship Markup

همانطور که در سرچ Love NYC در نوامبر ۲۰۱۱ پیش­بینی کردم و این پیش­بینی توسط اریک اشمیت تأیید شد، گوگل در حال رتبه­بندی محتوایی است در رابطه با مولفانی که به نظر می­رسد دارای منابع قابل اطمینانی بر روی محتوای خود نسبت به سایر مولفان هستند. انگیزه­ی آشکار و قابل توجه این است که شما در صورتی که مولف باشید، نام و تصویر شکیل خود را در SERPها مشاهده خواهد کرد.

در صورتیکه ناشر باشید، پست­های شما در قسمت سمت راست  SERPها قرار خواهند گرفت.

اکنون اجازه بدهید به متاتگ­هایی نگاه بیندازیم که رخدادی جادویی را موجب میشوند!

Rel-Author این متاتگ می­تواند زمان پیاده­سازی تعیین کند چه کسی مولف  بخشی از محتوا است و از گوگل پلاس برای شناسایی افراد استفاده می­کند. گوگل در ابتدا این مورد را تنها به عنوان تگی تعیین کرد که در کد <head>  قرار می­دهیم،

فرمت:  در مورد نسخه­ای که در تگ <head> استفاده می­شود، در شکل زیر را می­بینید:

<link rel=”author” href=”https://plus.google.com/[YOUR PERSONAL G+ PROFILE HERE]“/>

 

در مورد کد بالا  ، می­توانید از XFN’s rel-me  تقلید کنید و لینک را به شکل مستقیم بر روی صفحه قرار دهید. من معتقدم می­توانیم این فرمت را به عنوان راهبرد ایجاد لینک معتبر بپذیریم.

در صورتیکه از این روش استفاده کنید، باید با ایجاد ارتباط به محتوای خود از پروفایل گوگل پلاس از گام دوم تأیید استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به توضیحات گوگل مراجعه کنید.

Rel-Me  تنها نسخه­ی XFN از re-author است. بسادگی متاتگ را بر روی لینکی قرار دهید که به پروفایل گوگل پلاس شما اشاره می­کند.

<a href=”https://plus.google.com/[YOUR PERSONAL G+ PROFILE NUMBER]” rel=”me”>Me on Google+</a>

 

Rel-Publisher  مختص موجودیت­های کسب و کار است که ادعای مالکیت محتوای خود را دارند. این نوع می­تواند در زمینه­هایی که دارای rel-author هستند استفاده شود یا جایگزین آن شود، اما باید به پروفایل کسب و کار بر روی گوگل پلاس بجای پروفایل فردی اشاره شود.

 

<link rel=”publisher” href=”https://plus.google.com/[YOUR BUSINESS G+ PROFILE HERE]“/>


 

 

متاتگ­های شبکه های اجتماعی

رسانه­ی اجتماعی بوضوح جایگاهی مطلوب برای کشف محتوا است، اما اغلب متادیتای ایجادشده­ی تحقیقاتی برای ایجاد انگیزه در افراد به منظور کلیک کردن آنها کافی نیست، بنابراین استفاده از متاتگ­ها ارائه­شده برای هر شبکه اجتماعی  بهترین روش هستند. این متاتگ­ها همیشه در مورد قراردادن کلمه­ی کلیدی نیستند، بلکه می­توانند در مورد جلب توجه افراد و ترغیب آن­ها به کلیک ­کردن باشند. همه­ی ما می­دانیم که کاربران گوگل پلاس عموماً افراد حرفه­ای هستند، کاربران فیس­بوک به دنبال پیداکردن دوستان پیشین خود هستند و کاربران توییتر با تایم لاین هایی مملو از طرز تفکر افراد روبرو هستند. اجازه بدهید در مورد گزینه­های متادیتای مختص کانال صحبت کنیم.

OpenGraph tags

OpenGraph فیس­بوک به شما اجازه می­دهد متادیتا را به منظور بهینه­سازی نحوه­ی نمایش محتوای خود در تایم لاین بکار بگیرید. ارزش استفاده از این داده­ها این است که  با ایجاد «لبه» در فیس­بوک، می­توانید داده­های خارق­العاده­ای را در مورد کاربرانی که محتوای شما را از طریق گزینه­های مشاهده­ی فیس­بوک کنترل می­کنند، بدست بیاورید. اگر از تگ­های گراف باز استفاده نمی­کنید، فیس­بوک از متادیتا­های استاندارد پیش­فرض استفاده خواهد کرد.

۱ og:title –    این تگ، عنوان بخشی از محتوا است. از این تگ باید به عنوان سرخطی استفاده شود که برای کاربران فیس­بوک جذاب باشد. استفاده از عنوانی متفاوت با سایت حقیقی تا زمانیکه پیام نهایی مشابه است، بلامانع است. برای اینکار ۹۵ کاراکتر در اختیار دارید.

<meta property=”og:title” content=”iAcquire’s awesome blog”/>

 ۲    og:type –  این تگ عنوان شی است که بخشی از محتوای شما است.  برای آنچه مد نظر شما است این تگ می­تواند وبلاگ، وب­سایت یامقاله باشد، اما اگر قصد مطالعه­ی بیشتر دارید، فیس­بوک لیست کاملی را ارائه می­دهد

<meta property=”og:type” content=”article”/>

۳og:image –     این تگ تصویری است که فیس­بوک در تصویر لحظه­ای محتوا نشان خواهد داد. از تخصیص تصویری مربع­شکل به منظور اطمینان از بهترین دیدگاه در خط زمانی کاربر مطمئن شوید. در صورتیکه تصویری اختصاص­داده­شده به مشتری منطبق با محتوای موجود نباشد، بر آن اساس فیس­بوک می­تواند آن را پاک کند. این تگ تنها روش برای اطمینان از بهترین و اولین اثر نیست.

<meta property=”og:image” content=”http://www.iacquire.com/some-thumbnail.jpg”/>

۴     Og: url – این تگ به بیان ساده URL یا لبه­ی صفحه است. این تگ را باید بخصوص زمانی تعیین کنید که محتوایی رونوشت برای اطمینان از اینکه مقدار لبه در فیس­بوک در URL یکپارچه شده است، وجود دارد.

<meta property=”og:url” content=”http://blog.iacquire.com”/>

۵og:description –   این تگ توصیفی است که فیس­بوک در تصویر لحظه­ای قسمتی از محتوا نشان خواهد داد. دقیقاً مانند توصیف متای استاندارد، این تگ باید جذاب و شامل درخواست اقدام باشد. اما در این مورد تقریباً دو برابر تعداد کاراکترها را برای کار در اختیار دارید. اطمینان حاصل کنید که این دو در اختیار کاربران فیس­بوک هستند. برای انجام اینکار ۲۹۷ کاراکتر در اختیار دارید.

<meta property=”og:description” content=”Stop hitting refresh on your ex-girlfriend’s Facebook page? You should check out the iAcquire blog and learn something instead”/>

 

۶Fb: admins –   این متاتگ برای دسترسی به ارزش واقعی داده­های در دسترس از طریق ابزارهای مشاهده­ی فیس­بوک ضروری است. بسادگی باید شناسه­ی کاربری فیس­بوک را در متادیتای کاربرانی قرار دهید که قصد دسترسی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ابزارهای مشاهده­ی فیس­بوک این مستند را ببینید.

<meta property=”fb:admins” content=”USER_ID”/>

به علت پذیرش عمومی فیس­بوک، سایر شبکه­های اجتماعی نسبت به متاتگ­های Open Graph به صورت پیش­فرض عمل می­کنند، در صورتیکه هیچ متاتگ دیگری وجود نداشته باشد. با وجود این، همانطور که پیشتر در این بحث بیان کردم، به منظور آماده­سازی مجموعه­ای از متادیتاها، باید قابلیت صحبت افراد مختلف در کانال­های متنوع نادیده گرفته شود. با درک این موضوع که گوگل پلاس غالباً توسط افراد حرفه­ای استفاده می­شود، کاربران فیس­بوک دارای تنوع بیشتری هستند و کاربران توییتر اغلب با محتوایی سر و کار دارند که به سرعت از اذهان می­گذرند، چرا نباید متادیتای شما را در نظر گرفت؟

برای کسب اطلاعات بیشتر مستند پروتکل Open Graph را ببینید.

 Twitter Cards

 Twitter Cards به بیان ساده پاسخ توییتر به پروتکل Open Graph هستند و می­توانید آن­ها را جداگانه بررسی کنید، اما اینجا فقط تصویری لحظه­ای از مستندسازی توییتر را می­بینیم.

 ارزش برجسته­کردن محتوا در تایم لاین آشفته­ی توییتر و در نهایت بازگرداندن افراد بیشتر است. گرچه با گذشت زمان نشان داده شده که بسیاری از کاربران برخی مطالب را بدون خواندن دقیق آن­ها و با استفاده از Twitter Cards مانند تبلیغاتی که به بازنشر آسان محتوا کمک می­کنند نیز بازتوییت می­کنند. بیشتر این تگ­ها مانند آنچه فقط در مورد Open Graph فیس­بوک خوانده­اید، است، بنابراین فقط خلاصه­ای از آن را بیان می­کنم.

۱twitter:card –    این تگ نوع Card است. گزینه­های شما خلاصه، عکس یا پلیر هستند. در صورتیکه این تگ تعیین نشود، توییتر به شکل پیش­فرض به «خلاصه» تغییر شکل خواهد داد.

<meta name=”twitter:card” content=”summary”>

۲twitter:url –  این تگ URL محتوا است.

<meta name=”twitter:url” content=”http://www.nytimes.com/2012/02/19/arts/music/amid-police-presence-fans-congregate-for-whitney-houstons-funeral-in-newark.html”>

۳twitter:title –   این تگ عنوان محتوای به­اشتراک­گذاشته­شده است و باید به ۷۰ کاراکتر محدود شود و بیش از این مقدار را توییتر کوتاه خواهد کرد.

<meta name=”twitter:title” content=”Parade of Fans for Houston’s Funeral”>

 

۴twitter:description –  این تگ توصیف محتوای به­اشتراک­گذاشته­شده است و باید به ۲۰۰ کاراکتر محدود شود و بیش از این مقدار را توییتر کوتاه خواهد کرد. باز هم با داشتن متنی جذاب­تر فرصت­های بیشتری را در مقایسه با حالت عادی توییتر در اختیار خواهید داشت.

<meta name=”twitter:description” content=”NEWARK – The guest list and parade of limousines with celebrities emerging from them seemed more suited to a red carpet event in Hollywood or New York than than a gritty stretch of Sussex Avenue near the former site of the James M. Baxter Terrace public housing project here.”>

 

۵twitter:image –   این تگ تصویری است که بر روی کارت توییتر نمایش داده خواهد شد و باید تصویری مربعی با ابعادی باشد که کمتر از ۶۰ * ۶۰ پیکسل نباشد.

<meta name=”twitter:image” content=”http://graphics8.nytimes.com/images/2012/02/19/us/19whitney-span/19whitney-span-articleLarge.jpg”><b>&nbsp;</b>

متاتگ­های twitter card با گزینه­های بیشتری به عنوان سایت و ایجادکننده وجود دارد که ابزارهای توییتر سایت و مولف مسئول محتوا را تعیین می­کند، اما لازم نیست محتوا در ابتدا دارای برداشت اولیه­ی مطلوبی باشد، بنابراین آن­ها را نادیده گرفتم. برای کسب اطلاعات بیشترمستندسازی کارت توییتر را ببینید.

Schema.Org (برای گوگل پلاس)

تاکنون نتوانسته­ام تشخیص بدهم که گوگل پلاس به متادیتای استاندارد تغییر خواهد کرد یا تگ­های گراف باز فیس­بوک. همچنین این بستر به سازندگان سایت­های اینترنتی قابلیت تعیین متادیتای مخصوص گوگل پلاس را با استفاده از Schema.Org می­دهد. جذابیت این طرح این است که Schema.Org را می­توانید تقریباً بر روی همه­ی تگ­های HTML محتوای موجود در صفحه استفاده کنید.

1.         Itemscope=”[pageType]“ – where [pageType]is Article, Blog, Book, Event, LocalBusiness, Organization, Person, Product or Review.

2.         itemprop=”name”– This acts as the title attribute of the rich snippet and should be limited to 140 characters.

3.         itemprop=”description”– This is the description of the rich snippet and should be limited to 185 characters

4.         itemprop=”image” This is the image of the rich snippet with an optimal size is 180 x 120. Google+ will shrink this image, but if it is too small it will not be displayed.

۲این تگ به عنوان ویژگی موجودیت غنی ایفای نقش می­کند و باید به ۱۴۰ کاراکتر محدود شود.

۳این تگ توصیف موجودیت غنی است و باید به ۱۸۵ کاراکتر محدود شود.
۴این تگ تصویر موجودیت غنی با اندازه­ی بهینه­ی ۱۸۰ * ۱۲۰ پیکسل است. گوگل پلاس این تصویر را فشرده خواهد کرد، اما اگر بیش از حد کوچک شود، نمایش داده نخواهد شد.

فرمت:

با وجود اینکه همه­ی انواع دیگر متادیتا در بخش کد <head  ظاهر خواهند شد، این کد به صورت بالقوه در مکان­های مختلف وب­سایت حضور خواهد داشت. در اینجا مثالی وجود دارد (از گوگل) که در مورد چگونگی بکارگیری این کد است.

گوگل پلاس در جستجوی متادیتا به ترتیب زیر است: Schema.org/ گراف باز(OpenGraph) فیسبوک/ متادیتای استاندارد/ بهترین حدس با استفاده از Scraping. برای کسب اطلاعات بیشتر مستندسازی جزئی گوگل پلاسرا ببینید.

بنابراینکلمات کلیدی متا کجا هستند؟

باید تصدیق کنم که بحث در مورد کلمات کلیدی متا تا حدی آزاردهنده است و آن را با صحبت با افرادی که در مورد «بهینه­سازیSEO» یا «ماشین­های ATM» بحث کردند، رتبه­بندی کردم، اما از آنجایی که این بحث اغلب در مورد مشتری­ها مطرح می­شود، تشخیص دادم که ذکر آن در این بخش مطلوب­تر است. کلمات کلیدی متا دارای ارزش مثبت برای موتورهای جستجوی بزرگ بخصوص موارد غیر از گوگل نیست (لینک را چک کنید، این لینک موارد رسمی مربوط به سال ۲۰۰۹ را بیان می­کند). بینگ از این کلمات کلیدی برای تعیین اسپم­بودن جستجوگر استفاده می­کند، اما تنها دلیلی که صفحه باید دارای کلمات کلیدی متا باشد، این است که موتور جستجوی داخلی نیاز به آن­ها دارد. با وجود این پیشنهاد می­دهم که سیستم مدیریت محتوای جدیدی را در نظر بگیرید یا در مورد جستجوی سفارشی گوگل مطالبی را بیاموزید که کاملاً رایگان است.

 و Rel-canonical؟

مطمئناً rel-canonical دارای اهمیت زیادی است، اما تنها زمانی مورد نیاز است که دارای موارد محتوای رونوشت باشیم یا در جستجوی برابری لینک از صفحه­ای به صفحه­ی دیگر باشیم. بنابراین نیازی نیست هر صفحه روی وب دارای این خاصیت باشد و در صورتیکه شما بخش کوچکی از جمعیت کاربران بینگ هستید، آن­ها به این موضوع اعتقادی ندارند.





نوع مطلب :
برچسب ها : متا تگ ها، متا تگ های مهم سئو، تگ های مهم در بهینه سازی تصاویر، meta tags،
لینک های مرتبط :


جمعه 3 شهریور 1396 08:27 ق.ظ
You are so interesting! I do not suppose I've read through anything like this before.
So great to discover somebody with unique thoughts on this
subject matter. Seriously.. thanks for starting this up.

This web site is one thing that is required on the internet, someone
with a little originality!
سه شنبه 17 مرداد 1396 06:23 ق.ظ
I like what you guys tend to be up too. Such clever work and coverage!
Keep up the awesome works guys I've added you guys to my personal blogroll.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر